Obowiązek informacyjny dla osób, którym pomagamy

Spełniając nasz prawny obowiązek, wynikający z przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”) przekazujemy Państwu informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych.

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Stowarzyszenie Pomagamy Seniorom z siedzibą w Warszawie przy ulicy Pawła Edmunda Strzeleckiego 5/56, 02-776 Warszawa. Z Administratorem
    można skontaktować się za pośrednictwem wiadomości e-mail, przesłanej pod adres: biuro@pomagamyseniorom.pl lub za pośrednictwem korespondencji tradycyjnej, przesłanej pod adres Administratora z dopiskiem „Dane osobowe”.

  2. Państwa dane osobowe przetwarzane są w związku z korzystaniem przez Państwa z pomocy, oferowanej przez Stowarzyszenie Pomagamy Seniorom.

  3. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest: 

  • ochrona żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą lub innej osoby fizycznej
    art. 6 ust. 1 lit. d) RODO

  • realizacja zawartej umowy lub działania podejmowane przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą  – art. 6 ust. 1 lit. b) RODO

  • prawnie uzasadniony interes administratora polegający na obronie przed roszczeniami, prowadzeniu rejestru osób objętych pomocą a także dokumentowaniu sposobu udzielanej pomocy – Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO,

  • Państwa zgoda na przetwarzanie danych osobowych, w określonym celu o ile takową Państwo wyrażą (np. zgoda na udostępnianie Państwa wizerunku) – Art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.

  • Państwa zgoda na przetwarzanie danych osobowych dotyczących Państwa sytuacji zdrowotnej,
    o ile przetwarzanie tych danych będzie niezbędne aby udzielić Państwu adekwatnego wsparcia, zgodnie z Państwa aktualnymi potrzebami  - Art. 9 ust. 2 lit. a) RODO.

  1. Zakres danych osobowych, które przetwarzamy uzależniony jest od rodzaju udzielanej Państwu pomocy. Co do zasady przetwarzamy Państwa dane osobowe tylko w sytuacji, gdy takie przetwarzanie jest niezbędne. Zazwyczaj będziemy przetwarzać jedynie dane osobowe dotyczące imienia i nazwiska, adresu zamieszkania, numeru telefonu lub adresu e-mail. Ponieważ jednak przetwarzamy dane osobowe w celu udzielenia pomocy osobom, które takiego wsparcia potrzebują to mogą wystąpić sytuacje w których zakres przetwarzanych danych osobowych będzie szerszy, niż zostało to wskazane w zdaniu poprzedzającym (np. będziemy przetwarzać dane osobowe dotyczące Państwa sytuacji zdrowotnej,
    o ile przetwarzanie tych danych będzie niezbędne aby udzielić Państwu adekwatnego wsparcia, zgodnie z Państwa aktualnymi potrzebami).

  2. Państwa dane osobowe przetwarzane będą przez okres:

  • dane osobowe, które przetwarzane są w związku z realizacją zawartej umowy przetwarzane będą do jej zakończenia a następnie przez okres wynikający z prawnie uzasadnionego interesu administratora,

  • dane osobowe przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora przetwarzane będą przez okres 6 lat lub do momentu ustania tego interesu.

  • dane osobowe przetwarzane na podstawie ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą lub innej osoby fizycznej przetwarzane będą przez okres wynikający z prawnie uzasadnionego interesu administratora.

  • dane osobowe, przetwarzane na podstawie zgody przetwarzane będą do momentu jej wycofania lub ustania celu, w którym zgoda została zebrana.

  1. Państwa dane osobowe mogą zostać przekazane podmiotom, które wykonują określone usługi na rzecz administratora (np. usługi hostingowe), w takim przypadku przekazanie danych następuje na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych z zastosowaniem odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych. Dane osobowe mogą być również przekazane podmiotom lub stronom do tego uprawnionym na podstawie przepisów prawa. Dane osobowe mogą również zostać przekazane na podstawie Państwa żądania (dotyczy to m.in. sytuacji, gdy zgodzą się Państwo na przekazanie Państwa danych osobowych naszym darczyńcom lub innym podmiotom, które wspierają Stowarzyszenie w realizacji jego celów statutowych).

  2. Danych osobowych nie zamierzamy przekazywać do tzw. państw trzecich (tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię). 

  3. Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, jednakże nie podlegają one profilowaniu, a ich przetwarzanie nie wywołuje negatywnych skutków prawnych lub nie wpływa na Państwa w żaden inny sposób.

  4. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przysługują Państwu:

  • prawo dostępu i aktualizacji danych osobowych, zgodnie z art. 15 oraz 16 RODO

  • prawo do usunięcia danych osobowych, zgodnie z art. 17 RODO

  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych, zgodnie z art. 18 RODO

  • prawo do sprzeciwu na przetwarzanie Państwa danych osobowych, zgodnie z art. 21 RODO

  • prawo do wycofania udzielonej zgody na przetwarzanie danych osobowych, zgodnie z art. 7 RODO

  1. Wskazane powyżej prawa mogą Państwo wnosić do Administratora poprzez wskazane poniżej formy komunikacji:

  • w formie elektronicznej wysyłając wiadomość na adres: biuro@pomagamyseniorom.pl 

  • w formie tradycyjnej, wysyłając korespondencję na adres:

Stowarzyszenie Pomagamy Seniorom
ul. Pawła Edmunda Strzeleckiego 5/56,
02-776 Warszawa.

  1. Jeśli uznają Państwo, że przetwarzamy Państwa dane osobowe w sposób niezgodny z prawem, przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi na działania Administratora. Skarga w sprawach dotyczących danych osobowych wnoszona jest do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, wszelkie niezbędne informację znajdą Państwo pod adresem: www.uodo.gov.pl 

  2. Wszelkie dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych jak i realizacji przysługujących Państwu praw dostępne są pod adresem: DANE OSOBOWE